• Boeing publie des résultats et un carnet de commandes record et présente ses prévisions pour 2013

Chicago, Illinois,  31 janvier 2013 -
    Quatrième trimestre 2012

• Le bénéfice par action (non-GAAP)* est de 1,46 dollar grâce à de solides performances opérationnelles. Le bénéfice par action GAAP s’établit à 1,28 $
    • Le chiffre d’affaires progresse à 22,3 milliards de dollars grâce à l’augmentation des livraisons d’avions civils

Exercice 2012
    • Le bénéfice par action (non-GAAP)* est de 5,88 dollars pour un chiffre d’affaires record de 81,7 milliards de dollars ; le bénéfice par action GAAP s’établit à 5,11 $
    • Le cash flow opérationnel ressort à 7,5 milliards de dollars, dont 1,6 milliard de dollars de contribution au plan de retraite
    • Le carnet de commandes a atteint le montant record de 390 milliards de dollars, dont 114 milliards de dollars de commandes enregistrées au cours de l’exercice

Perspectives 2013
    • Le bénéfice par action (non-GAAP)* devrait s’établir entre 6,10 et 6,30 dollars ; Le bénéfice par action GAAP devrait s’établir entre 5,00 et 5,20 dollars
    • Le cash flow opérationnel devrait dépasser 6,5 milliards de dollars, dont une contribution de 1,5 milliard de dollars au plan de retraite.

Tableau 1. Synthèse des résultats financiers
    (Dollars in Millions, except per share data) 2012 2011 Change 2012 2011 Change
    Revenues $22.302 $19.555 14% $81.698 $68.735 19%
    Non-GAAP *
    Core Operating Earnings $1.841 $1.690 9% $7.210 $6.361 13%
    Core Operating Margin 8.3% 8.6% (0,3) Pts 8.8% 9.3% (0,5) Pts
    Core Earnings Per Share $1.46 $1.92 (24%) $5.88 $5.79 2%
    Operating Cash Flow Before Pension Contributions $4.204 $2.962 42% $9.058 $4.554 99%
    GAAP
    Earnings From Operations $1.629 $1.597 2% $6.311 $5.844 8%
    Operating Margin 7.3% 8.2% (0,9) Pts 7.7% 8.5% (0,8) Pts
    Net Income $978 $1.393 (30%) $3.900 $4.018 (3%)
    Earnings per Share $1.28 $1.84 (30%) $5.11 $5.34 (4%)
    Operating Cash Flow $4.167 $2.931 42% $7.508 $4.023 87%
    * Indicateurs Non-GAAP. De nouveaux indicateurs non-GAAP concernant le résultat d’exploitation (core operating earnings), la marge d’exploitation (core operating margin) et le bénéfice par action (core earnings per share) excluent certain éléments liés au versement des prestations de retraite (pension and post retirement) dont la Société estime qu’ils ne reflètent pas les performances économiques sous-jacentes. Les définitions complètes de l’utilisation par Boeing des indicateurs non-GAAP identifiés par un astérisque (*) sont disponibles à la rubrique "Non-GAAP Measure Disclosures."

Au titre du quatrième trimestre 2012, Boeing [NYSE : BA] a publié un chiffre d’affaires record de 22,3 milliards de dollars (Tableau 1) et un résultat opérationnel non-GAAP de 1,8 milliard de dollars, soit une progression de 9 %. Ces résultats reflètent les solides performances enregistrées par les différentes activités de la Société et l’augmentation du nombre d’avions commerciaux livrés. Au quatrième trimestre 2012, le bénéfice par action (non-GAAP) s’est établi à 1,46 dollar, en hausse de 4 %* par rapport à la même période de l’exercice précédent, en excluant l’impact d’un règlement d’impôt favorable de 0,52 dollar inscrit au quatrième trimestre 2011. Au titre du quatrième trimestre, la Société a annoncé un résultat d’exploitation de 1,6 milliard de dollars et un bénéfice par action de 1,28 dollar.

Le résultat d’exploitation (non-GAAP) a progressé de 13 % sur l’ensemble de l’exercice pour ressortir à 7,2 milliards de dollars, à comparer à 6,4 milliards de dollars en 2011. Le bénéfice par action 2012 (non-GAAP) a augmenté de 12 %* par rapport à 2011 pour s’établir à 5,88 dollars, en excluant l’impact d’un règlement d’impôt favorable en 2011 (0,53 dollar par action pour l’exercice). Pour l’ensemble de l’exercice 2012, le chiffre d’affaires a atteint le montant record de 81,7 milliards de dollars, avec un résultat d’exploitation de 6,3 milliards de dollars et un bénéfice par action de 5,11 dollars.

Pour 2013, Boeing prévoit un bénéfice par action non-GAAP compris entre 6,10 et 6,30 dollars par action, pour un bénéfice par action GAAP compris entre 5,00 et 5,20 dollars. Concernant le chiffre d’affaires, les prévisions pour 2013 s’établissent entre 82 et 85 milliards de dollars pour un cash-flow opérationnel qui devrait être supérieur à 6,5 milliards de dollars, dont 1,5 milliard de dollars au titre de la contribution au plan de retraite.

« Les solides performances opérationnelles enregistrées au quatrième trimestre ont couronné une année marquée par une croissance significative et une exécution robuste, avec à la clé une hausse des bénéfices et du cash-flow de notre entreprise », a déclaré Jim McNerney, Président-directeur général de Boeing. « Au cours d’une année ponctuée de réalisations considérables, Boeing s’est imposé comme le numéro 1 sur le marché de l’aviation commerciale, tant en nombre de commandes que de livraisons, avec plus de 600 avions livrés, dont les trois premiers 787 Dreamliner construits dans notre usine de Charleston. Nous avons également atteint un carnet de commandes record grâce à de nouvelles commandes significatives à l’international pour la division Défense, Espace et Sécurité et à plus de 900 commandes de 737 MAX. »

« Pour 2013, notre première priorité consiste à résoudre le problème de batterie du 787 et à permettre à nos clients de remettre leurs appareils en service en toute sécurité. Dans le même temps, nous restons concentrés sur nos priorités que représentent la montée en cadence de la production d’avions commerciaux, l’exécution réussie de nos programmes en cours de développement et la poursuite de notre croissance sur nos marchés traditionnels et annexes et, à l'international, dans les secteurs de la défense et de l’espace.»

Tableau 2. Cash Flow
    (Millions) 2012 2011 2012 2011
    Operating Cash Flow Before Pension Contributions $4,204 $2,962 $9,058 $4,554
    Pension Contributions ($37) ($31) ($1,550) ($531)
    Operating Cash Flow $4,167 $2,931 $7,508 $4,023
    Less Additions to Property, Plant & Equipment ($495) ($571) ($1,703) ($1,713)
    Free Cash Flow $3,672 $2,360 $5,805 $2,310

Au titre du quatrième trimestre, le cash flow opérationnel de Boeing était de 4,2 milliards de dollars grâce à l’augmentation du nombre d’avions livrés, à la continuité des solides performances opérationnelles et à la synchronisation des recettes et des dépenses. Le flux net de trésorerie disponible (free cash flow) est ressorti à 3,7 milliards de dollars pour le trimestre (Tableau 2).

Tableau 3. Liquidités, titres négociables et endettement
      Quarter-End
    (Billions) 4Q12 3Q12
    Cash $10.3 $6.6
    Marketable Securities (1) $3.2 $4.6
    Total $13.5 $11.2

Debt Balances:
    The Boeing Company $7.9 $8.6
    Boeing Capital Corporation $2.5 $2.6
    Total Consolidated Debt $10.4 $11.2
    (1) Les titres négociables désignent essentiellement des dépôts échéants dans l'année et considérés comme des « placements à court terme »
    Les liquidités et les investissements en titres négociables se sont élevés à 13,5 milliards de dollars en fin d’exercice (Tableau 3), contre 11,2 milliards de dollars en début de trimestre. L’endettement était de 10,4 milliards de dollars, contre 11,2 en début de trimestre.

En fin d’exercice, le carnet de commandes du Groupe a atteint le montant record de 390 milliards de dollars, contre 378 milliards de dollars au début du trimestre ; il comprenait 35 milliards de dollars de commandes nettes enregistrées au cours du trimestre. Le carnet de commandes a gagné 35 milliards de dollars par rapport à la fin de l’exercice précédent, ce qui représente une prise de commandes nettes de 114 milliards de dollars en 2012.

Résultats par segments

Division Aviation Commerciale de Boeing (BCA)

Tableau 4 — Résultats d’exploitation de la division BCA
    (Dollars in Millions) 2011 2010 Change 2011 2010 Change
    Commercial Airplanes Deliveries 165 128 29% 601 477 26%
    Revenues $14,161 $10,695 32% $49,127 $36,171 36%
    Earnings from Operations $1,266 $981 29% $4,711 $3,495 35%
    Operating Margins 8.9% 9.2% (0.3) Pts 9.6% 9.7% (0.1) Pts

Au quatrième trimestre 2012, le chiffre d’affaires de la division Aviation Commerciale (BCA) a atteint 14,2 milliards de dollars et, pour l’ensemble de l’exercice, le montant record de 49,1 milliards de dollars grâce à la hausse du nombre d’avions livrés. La marge d’exploitation est ressortie à 8,9 % au quatrième trimestre et 9,6 % pour l’ensemble de l’exercice, ces deux chiffres reflétant l’impact dilutif des livraisons de 787 et 747-8, ainsi que des dépenses plus élevées au cours du trimestre, partiellement compensées par l’augmentation du volume et la baisse des dépenses de R&D (Tableau 4).

Au cours du quatrième trimestre, la division Aviation Commerciale a atteint la cadence de production de cinq 787 par mois ; à la fin de l’année, la division avait enregistré plus de 1.000 commandes fermes pour le 737 MAX depuis le lancement de ce programme. En 2012, le programme 737 a battu le record de commandes et de livraisons établi par le Groupe en une seule année. Au cours de l’année, la division Aviation Commerciale a livré le premier 747-8 Intercontinental, entamé l’assemblage majeur du 787-9 et procédé avec succès à cinq augmentations des cadences de production.

Le 16 janvier 2013, l’administration de l’aviation civile américaine (Federal Aviation Administration — FAA) a publié une consigne de navigabilité demandant aux compagnies d’interrompre à titre temporaire l’exploitation de tous leurs 787 en service. La Société s’est engagée à collaborer avec la FAA et les autres agences de réglementation concernées afin de remettre les avions en service avec la confiance totale des clients et des passagers. Si la production du 787 se poursuit, la Société a suspendu la livraison de cet appareil jusqu’à ce que la FAA lui en donne l’autorisation.

La division Aviation Commerciale a enregistré 394 commandes nettes au cours du trimestre. Son carnet de commandes reste bien rempli avec près de 4.400 avions pour une valeur record de 319 milliards de dollars.

Tableau 5. Résultats de la Division Défense, Espace et Sécurité (BDS)
    (Dollars in Millions) 2012 2011 Change 2012 2011 Change
    Revenues
    Boeing Military Aircraft $4,157 $3,949 5% $16,384 $14,947 10%
    Network & Space Systems $1,912 $1,961 (2%) $7,584 $8,654 (12%)
    Global Services & Support $2,274 $2,561 (11%) $8,639 $8,375 3%
    Total BDS Revenues $8,343 $8,471 (2%) $32,607 $31,976 2%

Earnings from Operations
    Boeing Military Aircraft $336 $374 (10%) $1,581 $1,526 4%
    Network & Space Systems $118 $168 (30%) $478 $679 (30%)
    Global Services & Support $297 $323 (8%) $1,009 $953 6%
    Total BDS Earnings from Operations $751 $865 (13%) $3,068 $3,158 (3%)

Operating Margins 9.0% 10.2% (1.2) Pts 9.4% 9.9% (0.5) Pts

Au titre du quatrième trimestre, la division Défense, Espace et Sécurité de Boeing (BDS) a réalisé un chiffre d’affaires de 8,3 milliards de dollars pour une marge d’exploitation ressortant à 9,0 % (Tableau 5). Concernant l’ensemble de l’exercice, la division a généré un chiffre d’affaires de 32,6 milliards de dollars, pour une marge d’exploitation de 9,4 %.

Au quatrième trimestre, le chiffre d’affaires de l’activité Boeing Military Aircraft (BMA) a progressé à 4,2 milliards de dollars, essentiellement grâce à l’avion de patrouille maritime P-8A Poseidon et au ravitailleur KC-46. La marge d’exploitation est ressortie à la baisse à 8,1 %. Au cours du trimestre, la Marine américaine (U.S. Navy) a commandé 13 avions de combat F/A-18 supplémentaires, tandis que BMA lançait la production de la première perche de ravitaillement en vol du ravitailleur KC-46.

Au quatrième trimestre, le chiffre d’affaires de l’activité Network & Space Systems (N&SS) s’est établi à 1,9 milliard de dollars. La marge d’exploitation est ressortie à la baisse à 6,2 %, reflétant la diminution du volume d’affaires du programme de missiles Ground-based Midcourse Defense et de plusieurs programmes de satellites. Pendant le trimestre, N&SS a signé un contrat avec la NASA portant sur le système de lancement spatial SLS (Space Launch System) et achevé la revue de conception préliminaire du système d’avionique et de l’étage principal du système SLS.

Au quatrième trimestre, le chiffre d’affaires de l’activité Global Services & Support (GS&S) a diminué pour s’établir à 2,3 milliards de dollars, en raison essentiellement de la baisse du chiffre d’affaires des services de logistique. La marge d’exploitation est ressortie à la hausse à 13,1 %, reflétant une amélioration des performances des services de logistique. Pendant le trimestre, l’US Air Force a confié à GS&S le programme d’assistance technique intégré de l’avion de transport C-17 Globemaster III, ainsi qu’un contrat portant sur la modernisation de 68 avions de chasse F-15 pour le compte d’un client international.

Le carnet de commandes de la division BDS était de 71 milliards de dollars, soit plus du double du chiffre d’affaires prévu en 2013.

Tableau 6. Informations financières complémentaires
    (Dollars in Millions) 2012 2011   2012 2011
    Revenues
    Boeing Capital Corporation $116 $104   $441 $520
    Other segment $40 $43   $133 $150
    Unallocated items and eliminations ($358) $242   ($610) ($82)

Earnings from Operations
    Boeing Capital Corporation ($20) ($20)   $82 $113
    Other segment $44 $55   ($159) $66
    Unallocated items and eliminations ($412) ($284)   ($1,391) ($988)

Other income, net $23 ($29)   $62 $47
    Interest and debt expense ($117) ($124)   ($463) ($498)
    Effective tax rate 36.3% 3.9%   34.0% 25.6%

À la fin de l’exercice, le solde de portefeuille de Boeing Capital Corporation (BCC) était de 4,1 milliards de dollars, inchangé par rapport au début du trimestre et en baisse par rapport aux 4,3 milliards de dollars du début de l’année. Le ratio d’endettement (debt-to-equity) de BCC est resté inchangé à 5,0-1.

Les pertes liées aux éléments non affectés et aux éliminations ont augmenté en raison de la hausse des dépenses relatives au plan de retraite. Au quatrième trimestre, les dépenses liées au plan de retraite ont représenté 576 millions de dollars, contre 344 millions de dollars au cours de la même période de l’année précédente.

Les charges d’impôt ont totalisé 557 millions de dollars au cours du trimestre au lieu de 57 millions de dollars au cours de la même période de l’exercice précédent. Le quatrième trimestre 2011 comprenait un gain hors trésorerie de 397 millions de dollars lié à un règlement IRS. Le taux d’imposition effectif pour l’exercice 2012 est de 34 % au lieu de 25,6 % en 2011.

Perspectives
    Les prévisions financières de la Société pour 2013 (Tableau 7) ne prévoient pas d’impact financier significatif dû à la consigne publiée par la FAA. Elles continuent à refléter de solides performances qui génèrent une augmentation attendue de 5 % du bénéfice par action (non-GAAP).

The Boeing Company

Capital Expenditures $2.3 - 2.5
    Pension Expense (3) ~ $3.2
    Effective Tax Rate ~ 30%
    (1) Après contribution au plan de retraite de 1,5 milliard de dollars et en présumant que le financement de nouveaux avions sera inférieur à 0,5 milliard de dollars.
    (2) En présumant la livraison de plus de 60 Boeing 787
    (3) Environ 1,4 milliard de dollars devrait être inscrit au titre des pertes liées aux éléments non affectés et aux éliminations
    * Indicateur non-GAAP : la définition complète de l'utilisation par Boeing des indicateurs non-GAAP identifiés par le signe (*)
    figure page 7 du texte original (« Non-GAAP Measure Disclosure »).

Pour l’année 2013, le chiffre d’affaires devrait s’établir entre 82 et 85 milliards de dollars. Le bénéfice par action non-GAAP pour 2013 devrait être compris entre 6,10 et 6,30 dollars, le bénéfice par action GAAP étant pour sa part compris entre 5 et 5,20 dollars. Les dépenses totales relatives au plan de retraite devrait atteindre 3,2 milliards de dollars en 2013 (dont environ 1,8 milliard devrait être inscrit au titre du résultat opérationnel et 1,4 milliard de dollars sous forme d’éléments non affectés et d’éliminations). Le cash flow opérationnel avant contribution au plan de retraite (non-GAAP) devrait dépasser 8,0 milliards de dollars. Le cash flow opérationnel devrait être supérieur à 6,5 milliards de dollars en 2013, dont 1,5 milliard de dollars au titre de la contribution au plan de retraite.

En 2013, les livraisons de la division Aviation Commerciale devraient être comprises entre 635 et 645 appareils, dont plus de 60 Boeing 787. Le chiffre d’affaires 2013 de la division Aviation Commerciale devrait s’établir entre 51 et 53 milliards de dollars, avec une marge d’exploitation ressortant à environ 9,5 %.

En 2013, le chiffre d’affaires de la division Défense, Espace et Sécurité devrait être compris entre 30,5 et 31,5 milliards de dollars avec une marge d’exploitation supérieure à 9 %.
    Boeing Capital Corporation prévoit que son portefeuille de financement d’avions va continuer à baisser en 2013.

Dans le domaine de la R&D, les prévisions de dépenses de Boeing pour 2013 s’établissent à environ 3,4 milliards de dollars. Les dépenses en immobilisations (CAPEX) pour l’exercice 2013 devraient être comprises entre 2,3 et 2,5 milliards de dollars. Le taux d’imposition effectif de Boeing devrait être d’environ 30 % en 2013, reflétant le bénéfice des crédits à la recherche et au développement en 2012 et 2013.

Pour plus de précision, les définitions suivantes sont fournies en anglais :

Non-GAAP Measure Disclosures
    We supplement the reporting of our financial information determined under U.S. generally accepted accounting principles (GAAP) with certain non-GAAP financial information.  The non-GAAP financial information presented excludes certain significant items that may not be indicative of, or are unrelated to, results from our ongoing business operations.  We believe that these non-GAAP measures provide investors with additional insight into the company's ongoing business performance.  These non-GAAP measures should not be considered in isolation or as a substitute for the related GAAP measures, and other companies may define such measures differently.  We encourage investors to review our financial statements and publicly-filed reports in their entirety and not to rely on any single financial measure.  The following definitions are provided:

Core Operating Earnings, Core Operating Margin and Core Earnings Per Share
    Core operating earnings is defined as GAAP earnings from operations excluding unallocated pension and post-retirement expense.  Core operating margin is defined as core operating earnings expressed as a percentage of revenue.  Core earnings per share is defined as GAAP earnings per share excluding the net earnings per share impact of unallocated pension and post-retirement expense.  Unallocated pension and post-retirement expense represents the portion of pension and other post-retirement costs that are not recognized by business segments for segment reporting purposes.  The business segments have traditionally been allocated pension and other post-retirement costs using U.S. government Cost Accounting Standards (CAS), which employ different actuarial assumptions and accounting conventions than GAAP.  Beginning in 2013, pension costs at Commercial Airplanes will be allocated based on GAAP service and prior service costs instead of CAS.  Defense Space & Security will continue to be allocated CAS pension costs which are allocable to government contracts.  Other post-retirement costs will continue to be allocated to business segments based on CAS, which is generally based on benefits paid.  Management uses core operating earnings, core operating margin and core earnings per share for purposes of evaluating and forecasting underlying business performance. Management believes these core earnings measures provide investors additional insights into operational performance as they exclude unallocated pension and post-retirement costs, which primarily represent costs driven by market factors and costs not allocable to government contracts.

Increase in Core Earnings Per Share Excluding Favorable Tax Settlement
    The company is disclosing the increase in core earnings per share in 2012 over 2011 excluding the impact of the favorable federal tax audit settlement in fourth quarter 2011.  The company believes it is useful to occasionally exclude certain items that are not reflective of underlying business performance and that can distort period to period performance comparisons.  Management uses similar measures for purposes of evaluating and forecasting underlying business performance.

Operating Cash Flow Before Pension Contributions
    Operating cash flow before pension contributions is defined as GAAP operating cash flow less pension contributions.  Management believes operating cash flow before pension contributions provides additional insights into underlying business performance.  Table 2 provides a reconciliation between GAAP operating cash flow and operating cash flow before pension contributions.

Free Cash Flow
    Free cash flow is defined as GAAP operating cash flow less capital expenditures for property, plant and equipment additions.  Management believes free cash flow provides investors with an important perspective on the cash available for shareholders, debt repayment, and acquisitions after making the capital investments required to support ongoing business operations and long term value creation.  Free cash flow does not represent the residual cash flow available for discretionary expenditures as it excludes certain mandatory expenditures such as repayment of maturing debt. Management uses free cash flow internally to assess both business performance and overall liquidity.  Table 2 provides a reconciliation between GAAP operating cash flow and free cash flow.

Caution Concerning Forward-Looking Statements
    This press release contains "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995.  Words such as "may," "should," "expects," "intends," "projects," "plans," "believes," "estimates," "targets," "anticipates," and similar expressions are used to identify these forward-looking statements.  Examples of forward-looking statements include statements relating to our future financial condition and operating results, as well as any other statement that does not directly relate to any historical or current fact.  Forward-looking statements are based on our current expectations and assumptions, which may not prove to be accurate.  These statements are not guarantees and are subject to risks, uncertainties, and changes in circumstances that are difficult to predict. Many factors could cause actual results to differ materially and adversely from these forward-looking statements.  Among these factors are risks related to: (1) general conditions in the economy and our industry, including those due to regulatory changes; (2) our reliance on our commercial airline customers; (3) the overall health of our aircraft production system, planned production rate increases across multiple commercial airline programs, our commercial development and derivative aircraft programs, and our aircraft being subject to stringent performance and reliability standards; (4) changing acquisition priorities of the U.S. government; (5) our dependence on U.S. government contracts; (6) our reliance on fixed-price contracts; (7) our reliance on cost-type contracts; (8) uncertainties concerning contracts that include in-orbit incentive payments; (9) our dependence on our subcontractors and suppliers, as well as the availability of raw materials, (10) changes in accounting estimates; (11) changes in the competitive landscape in our markets; (12) our non-U.S. operations, including sales to non-U.S. customers; (13) potential adverse developments in new or pending litigation and/or government investigations; (14) customer and aircraft concentration in Boeing Capital's  customer financing portfolio; (15) changes in our ability to obtain debt on commercially reasonable terms and at competitive rates in order to fund our operations and contractual commitments; (16) realizing the anticipated benefits of mergers, acquisitions, joint ventures/strategic alliances or divestitures; (17) the adequacy of our insurance coverage to cover significant risk exposures; (18) potential business disruptions, including those related to physical security threats, information technology or cyber-attacks or natural disasters; (19) work stoppages or other labor disruptions; (20) significant changes in discount rates and actual investment return on pension assets; (21) potential environmental liabilities; and (22) threats to the security of our or our customers' information.

Additional information concerning these and other factors can be found in our filings with the Securities and Exchange Commission, including our most recent Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and Current Reports on Form 8-K.  Any forward-looking statement speaks only as of the date on which it is made, and we assume no obligation to update or revise any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events, or otherwise, except as required by law.

Contact:
    Investor Relations:     Stephanie Pope or Matt Welch (312) 544-2140
    Communications:       Chaz Bickers (312) 544-2002

Consolidated Statements of Operations

(Dollars in Millions, except per share data) 2012 2011 2012 2011
    Sales of products $71,234 $57,401 $19,793 $16,960
    Sales of services 10,464 11,334 2,509 2,595
    Total revenues 81,698 68,735 22,302 19,555

Cost of products (60,309) (46,642) (17,206) (14,307)
    Cost of services (8,247) (9,097) (1,816) (1,920)
    Boeing Capital interest expense (88) (128) (19) (34)
    Total costs and expenses (68,644) (55,867) (19,041) (16,261)
      13,054 12,868 3,261 3,294
    Income from operating investments, net 268 278 57 76
    General and administrative expense (3,717) (3,408) (943) (864)
    Research and development expense, net (3,298) (3,918) (753) (913)
    Gain on dispositions, net 4 24 7 4
    Earnings from operations 6,311 5,844 1,629 1,597
    Other income/(expense), net 62 47 23 (29)
    Interest and debt expense (463) (498) (117) (124)
    Earnings before income taxes 5,910 5,393 1,535 1,444
    Income tax (expense)/benefit (2,007) (1,382) (557) (57)
    Net earnings from continuing operations 3,903 4,011 978 1,387
    Net (loss)/gain on disposal of discontinued operations, net of taxes of $2, ($4), $0 and ($3) (3) 7   6
    Net earnings $3,900 $4,018 $978 $1,393

Basic earnings per share from continuing operations $5.15 $5.38 $1.29 $1.85
    Net gain/(loss) on disposal of discontinued operations, net of taxes   0.01   0.01
    Basic earnings per share $5.15 $5.39 $1.29 $1.86

Diluted earnings per share from continuing operations $5.11 $5.33 $1.28 $1.83
    Net (loss)/gain on disposal of discontinued operations, net of taxes   0.01   .01
    Diluted earnings per share $5.11 $5.34 $1.28 $1.84
    Cash dividends paid per share $1.76 $1.68 $0.44 $0.42
    Weighted average diluted shares (millions) 763.8 753.1 768.3 757.1

Consolidated Statements of Financial Position

December 31 December 31
    (Dollars in millions, except per share data) 2012 2011
    Assets
    Cash and cash equivalents $ 10,341 $ 10,049
    Short-term and other investments 3,217 1,223
    Accounts receivable, net 5,608 5,793
    Current portion of customer financing, net 364 476
    Deferred income taxes 28 29
    Inventories, net of advances and progress billings 37,751 32,240
    Total current assets 57,309 49,810
    Customer financing, net 4,056 4,296
    Property, plant and equipment, net of accumulated depreciation of $14,645 and $13,993 9,660 9,313
    Goodwill 5,035 4,945
    Common stock, par value $5.00 - 1,200,000,000 shares authorized;
    1,012,261,159 shares issued

Additional paid-in capital 4,122 4,033
    Treasury stock, at cost - 256,630,628 and 267,556,388 shares (15,937) (16,603)
    Retained earnings 30,037 27,524
    Accumulated other comprehensive loss (17,416) (16,500)
    Total shareholders' equity 5,867 3,515
    Noncontrolling interest 100 93
    Total equity 5,967 3,608
    Total liabilities and equity $ 88,896 $ 79,986

Consolidated Statements of Cash Flows

(Dollars in millions) 2012 2011
    Cash flows - operating activites:
    Net earnings $ 3,900 $ 4,018
    Adjustments to reconcile net earnings to net cash provided by operating activities
    Non-cash items -
    Share-based plans expense 193 186
    Depreciation and amortization 1,811 1,675
    Investment/asset impairment charges, net 84 119
    Customer financing valuation benefit (10) (269)
    Loss/(gain) on disposal of discontinued operations 5 (11)
    Gain on dispositions, net (4) (24)
    Other charges and credits, net 694 500
    Excess tax benefits from share-based payment arrangements (45) (36)
    Charges in assets and liabilities -
    Accounts receivable (27) (292)
    Inventories, net of advances and progress billings (5,681) (10,012)
    Accounts Payable 1,199 1,164
    Accrued liabilities 801 237
    Advances and billing in excess of related costs 1,177 3,173
    Income taxes receivable, payable and deferred 1,605 1,262
    Other long-term liabilities 157 127
    Pension and other postretirement plans 1,288 2,126
    Customer financing, net 407 (6)
    Other (46) 86
    Net cash provided by operating activities 7,508 4,023
    Cash flows - investing activities:
    Property, plant and equipment additions (1,703) (1,713)
    Property, plant and equipment reductions 97 94
    Acquisitions, net of cash acquired (124) (42)
    Contributions to investments (12,921) (6,796)
    Proceeds from investments 10,901 10,757
    Receipt of economic development program funds   69
    Purchase of distribution rights (7)
    Net cash provided/(used) by investing activities (3,757) 2,396
    Cash flows - financing activites:
    New borrowings 60 799
    Debt repayments (2,076) (930)
    Repayments of distribution rights financing (228) (451)
    Stock options exercised, other 120 114
    Excess tax benefits from share-based payment arrangements 45 36
    Employee taxes on certain share-based payment arrangements (76) (24)
    Dividends paid (1,322) (1,244)
    Net cash used by financing activities (3,477) (1,700)
    Effect of exchange rate changes on cash and cash equivalents 18 (2)
    Net increase in cash and cash equivalents 292 4,690

Network & Space Systems 478 679 118 168
    Global Services & Support 1,009 953 297 323
    Total Boeing Defense, Space & Security 3,068 3,158 751 865
    Boeing Capital Corporation 82 113 (20) (20)
    Other segment (159) 66 44 55
    Unallocated items and eliminations (1,391) (988) (412) (284)
    Earnings from operations 6,311 5,844 1,629 1,597
    Other income/(expense), net 62 47 23 (29)
    Interest and debt expense (463) (498) (117) (124)
    Earnings before income taxes 5,910 5,393 1,535 1,444
    Income tax expense (2,007) (1,382) (557) (57)
    Net earnings from continuing operations 3,903 4,011 978 1,387
    Net gain/(loss) on disposal of discontinued operations, net of taxes of $2, ($4), $0 and ($3)
    (3)

Net earnings $ 3,900 $ 4,018 $ 978 $ 1,393

Research and development expense, net:
    Commercial Airplanes $ 2,049 $ 2,715 $ 411 $ 524
    Boeing Defense, Space & Security: 1,189 1,138 321 365
    Other 60 65 21 24
    Total research and development expense, net $ 3,298 $ 3,918 $ 753 $ 913

Unallocated items and eliminations:
    Share-based plans $ (81) $ (83) $ (17) $ (20)
    Deferred compensation (75) (61) (26) (65)
    Capitalized interest (70) (51) (17) (12)
    Eliminations and other (266) (276) (140) (94)
    Sub-total (included in core operating earnings) (492) (471) (200) (191)
    Pension (787) (269) (179) (53)
    Post-retirement (112) (248) (33) (40)
    Total $ (1,391) $ (988) $ (412) $ (284)

Operating and Financial Data

Deliveries
    Commercial Airplanes 2012   2011 2012   2011
    737 415   372 105   91
    747 31   9 10   9
    767 26   20 6   6
    777 83   73 21   20
    787 46 (3) 3 23 (3) 2
    Total 601   477 165   128
    Note: Deliveries under operating lease are identified by parentheses.

Defense, Space & Security
    Boeing Military Aircraft
    F/A-18 Models 48   49 12   11
    F-15E Eagle 8   15     4
    C-17 Globemaster 10   13 2   2
    KC-767 International Tanker     3     2
    CH-47 Chinook 51   32 11   10
    AH-64 Apache 19     6
    AEW&C 3   3 1   1
    P-8A Poseidon 5     2

Network & Space Systems
    Commercial and Civil Satellites 3   1     1
    Military Satellites 7   3 1   1

Contactual backlog (Dollars in billions)
    September 30
    Commercial Airplanes $317.3 $305.4 $293.3
    Boeing Military Aircraft 29.7 28.5 24.1
    Network & space Systems 9.7 9.7 9.0
    Global Services & Support 15.7 14.1 13.3
    Total Boeing Defense, Space & Security 55.1 52.3 46.4
    Total contractual backlog $372.4 $357.7 $339.7
    Unobligated backlog $17.9 $19.9 $15.8
    Total backlog $390.3 $377.6 $355.5
    Workforce 174,400 175,400 171,700

Reconciliation of Non-GAAP Measures
    Core Operating Earnings, Core Operating Margin and Core Earnings Per Share

(Unaudited)
    The tables provided below reconcile the non-GAAP financial measures core operating earnings, core operating margin and core earnings per share with the most directly comparable GAAP financial measures, earnings from operations, operating margin and diluted earnings per share. See page 7 of this release for additional information on the use of these non-GAAP financial measures.
    Dollars in Millions (except per share data) 2012   2011   2012   2011
    Revenues $22,302   $19,555   $81,698   $68,735
    GAAP Earnings From Operations $ 1,629   $ 1,597   $ 6,311   $ 5,844
    GAAP Operating Margin      7.3%        8.2%        7.7%        8.5%
    Unallocated Pension/Postretirement Expense $ 212   $ 93   $ 899   $ 517
    Core Operating Earnings (non-GAAP) $ 1,841   $ 1,690   $ 7,210   $ 6,361
    Core Operating Margin (non-GAAP)      8.3%        8.6%        8.8%        9.3%
    GAAP Diluted Earnings Per Share $1.28   $1.84   $5.11   $5.34
    Unallocated Pension/Postretirement Expense $0.18 a $0.08 b $0.77 c $0.45 d
    Core Earnings Per Share (non-GAAP) $1.46   $1.92   $5.88   $5.79
    Favorable Tax Settlement     ($0.52) e     ($0.53) e
      $1.46   $1.40   $5.88   $5.26
    Weighted Average Diluted Shares (in millions) 768.3   757.1   763.8   753.1
    Decrease in GAAP Earnings Per Share     -30%       -4%
    Increase in Core Earnings Per Share Excluding Favorable Tax Settlement     4%       12%
    1. Represents the net earnings per share impact of unallocated pension and postretirement expense of $212 million. The earnings per share amount is presented net of the federal statutory tax rate of 35.0 percent.
    2. Represents the net earnings per share impact of unallocated pension and postretirement expense of $93 million. The earnings per share amount is presented net of the federal statutory tax rate of 35.0 percent.
    3. Represents the net earnings per share impact of unallocated pension and postretirement expense of $899 million. The earnings per share amount is presented net of the federal statutory tax rate of 35.0 percent.
    4. Represents the net earnings per share impact of unallocated pension and postretirement expense of $517 million. The earnings per share amount is presented net of the federal statutory tax rate of 35.0 percent.
    5. Represents favorable tax settlement of $397 million recorded in fourth-quarter 2011 related to Internal Revenue Service (IRS) settlement for 2004 through 2006 tax years, expressed as earnings-per-share.

Reconciliation of Non-GAAP Measures
    2013 Increase in Core Earnings Per Share

Year Ended
    December 31, 2012
      Year Ended
    December 31, 2013

Earnings Per Share   Earnings Per Share
    GAAP Diluted Earnings Per Share $5.11   $5.00 - 5.20
    Unallocated Pension/Postretirement Expense $0.77 a $1.10 b
    Core Earnings Per Share (non-GAAP) $5.88   $6.10 - 6.30
    Weighted Average Diluted Shares (in millions) 763.8   763.0
    2013 Change in GAAP Earnings Per Share     ~ 0%
    2013 Increase in Core Earnings Per Share     ~ 5%
    1. Represents the net earnings per share impact of unallocated pension and postretirement expense of $899 million. The earnings per share amount is presented net of the federal statutory tax rate of 35.0 percent.
    2. Represents the net earnings per share impact of unallocated pension and postretirement expense of approximately $1.3 billion. The earnings per share amount is presented net of the federal statutory tax rate of 35.0 percent.